Få full kontroll over alle leddene i innkjøpsprosessen
Som en aktør i storhusholdningsbransjen handler du hos en rekke leverandører. Det blir fort mange aktører, avtaler, innkjøp og tid brukt på å ha kontroll på varer og priser. Til det trenger du et innkjøpssystem.
Gode avtaler på fremforhandlede priser
Det du da trenger, er et effektivt innkjøpssystem som samler all handel og alle avtalene med leverandørene i en og samme løsning. Det er mer effektivt og økonomisk å gjøre innkjøp på fremforhandlede priser, og handle på disse, enn å handle litt her og der og risikere å miste gode rabattavtaler.
Innkjøpsprosessen
- Behovsanalyse - Ta for deg område for område, og se på hvilket behov du har innenfor de gjeldene områdene
- Søk leverandører – Få en oversikt over hvilke tilbydere som finnes på markedet og hvem som er relevante for din bedrift
- Innhent tilbud - Ta kontakt med de utvalgte leverandørene, presenter dem for ditt innkjøpsbehov og be om priser
- Vurder - Sammenlign tilbudene du har fått inn og bestem hvilket som har best pris og kvalitet for din bedrift
- Forhandle avtalen - Gå i dialog med leverandøren du foretrekker, se om du klarer å forhandle fram en enda bedre avtale og signer
- Kjøp - Bestill og motta produktene og tjenestene du trenger – og samle disse i et innkjøpssystem slik at du kun trenger å bruke ett system med en innlogging for alle dine handler og avtaler
- Reforhandle - Gjenta prosessen regelmessig, slik at du og leverandørene får avklart de beste avtalene dere mellom
Millums rolle i innkjøpsprosessen
Når en aktør i storhusholdningsbransjen skal gjøre avtaler med leverandører for innkjøp av varer, skjer dette utenfor Millums virke. Men så snart avtalen er gjort og innkjøpene skal gjøres, har både leverandør og innkjøper fordeler ved bruk av vårt system, Millum Procurement. Vi er til stede i innkjøpsprosessens (nest) siste del, som omhandler kjøp.
Med vårt bransjefokus mener vi at vi kan skape bedre innkjøpssystemer for våre kunder fordi vi forstår deres forretning og behov. Her legges avtalte produkter med avtalte priser, og gjør handelen så smidig som mulig. Innkjøperne kan enkelt gjøre bestillinger fra alle leverandørene på samme sted, både faste og enkeltvis.
Dette får du med et innkjøpssystem
- Økt kontroll over all handel
- Forenklede kjøpsprosesser
- Handel innenfor avtale for best mulig kvalitet og pris
- Økt lønnsomhet
- Reduserte kostnader
- Frigjøring av tid for ansatte