Hopp til hovedinnhold

Fornøyde kunder i over 20 år

 

Vi setter alltid våre kunder først og har gjort det i over to tiår. Gjennom nært samarbeid har vi kontinuerlig tilpasset og forbedret vårt innkjøpssystem for å møte de stadig skiftende kravene i hotell-, restaurant- og kantinebransjen. Dette har ført til at vi i dag kan vise til et bredt utvalg fornøyde kunder.

 

 

Kunder om bestilling og ordrebehandling:

  • «Vi gjør ca. 80 prosent av innkjøpene våre via Buy at Nores. Det er det absolutt enkleste og raskeste for oss som har repeterende bestillinger nesten daglig. Det beste med å ha en egen innkjøpsportal er at du finner alle leverandørene dine på ett og samme sted. Det gjør vår hektiske hverdag lettere og gjør at vi kan jobbe raskt og effektivt.»


    Svante Forslund

    Restaurantsjef på Hotel Riverton

  • «Jeg bruker Millum til bestilling og varetelling, og for å få nye ideer ved å finne produkter i varekataloger som jeg kan bruke i mine matretter. Millum hjelper meg med å finne bærekraftig mat enklere.»


    Filip Cieslik

    Kantineleder i Sodexo

  • «Bestillingsrutinene er blitt vesentlig forenklet med Millum. Vi har målt tid i varebestilling innenfor dagens praksis ved Sykehuset Namsos. Spart tid er 46 min per uke tilsvarende 5 arbeidsdager i året for kun varebestilling.»


    Bjørn Sandnesmo

    Seksjonsleder ved kjøkkenet på Sykehuset Namsos

  • «Med Millum sparer kjøkken tid i 3 ledd; 1) bestilling av varer etter avtale og 2) postkontraktuell kontroll og 3) avvikshåndtering.»


    Bjørn Sandnesmo

    Seksjonsleder ved kjøkkenet på Sykehuset Namsos

  • «Det er effektivitet. Varer er lett søkbare, og jeg kan velge om jeg vil søke i alle kataloger eller hos en spesifikk leverandør. Handlelistefunksjonen, sammen med varetelling, gjør at alt ligger samlet på et sted. Slik er Millum et helgodt systemfor oss som driver storhusholdning.»


    Fredrik Røine

    Tidligere kjøkkensjef på Sundvolden Hotel

  • «Med Millum Procurement får jeg rett pris på alle varer hver gang. På den måten har jeg alltid full kontroll. Jeg vil rett og slett takke Eurest for at de har valgt et så godt verktøy til oss og Millum for at dere utvikler det.»


    Karim Bouhadoun

    Kjøkkensjef Eurest i Nydalen

  • «Jeg er så glad i handlelistefunksjonen! Den er så enkel! Handlelistene fungerer veldig bra og hjelper meg masse i bestillingsprosessen. De er absolutt min favoritt i innkjøpsportalen! I tillegg liker jeg hvordan de fungerer sammen med varetelling. Jeg syntes oppsettet er veldig enkelt og nå som jeg hører at den skal komme i offline-modus er det veldig bra!»


    Corazon Furuseth

    Kjøkkensjef på Clarion Collection Hotel Bastion

  • «En av hovedfordelene med Millum er at vi sparer tid. Alle produkter er kvalitetssikret, så når våre kollegaer handler fra våre varekataloger i Millum, slipper de å bruke tid på å vurdere om det er gode produkter å bestille eller ikke.»


    Eirik Bogsnes

    Konserndirektør for Hotel Services i Strawberry

  • «Vi driver kjededrift med enorme volum. Med Millum som innkjøpssystem på tvers av hoteller, gjør vi det enkelt for våre ansatte å gjøre jobben sin riktig. Vi ser at det gir reduksjon i både varekost og tidsbruk, samtidig som det gir økt kontroll. Dette er helt avgjørende for oss.»


    Eirik Bogsnes

    Konserndirektør for Hotel Services i Strawberry

Kunder om Menybank og bærekraftige tilleggsmoduler:

  • «Menybank er et viktig verktøy. Der kan vi legge inn hvor mange porsjoner som skal tilberedes, få oversikt over allergener og få en kalkyle og handleliste ut fra dette. Det betyr at vi gjør langt mer nøyaktige innkjøp til hver enkelt rett. Til sammen utgjør dette en stor reduksjon i både matsvinn- og i kostnader.»


    Stig Drageide

    Tidl. kjøkkensjef på restaurant Theatercafeen, Hotel Continental

  • «Det er fantastisk enkelt at Menybank regner ut alt jeg må bestille automatisk. Noen retter vet jeg ikke selger så godt, mens andre selger bedre. Da bare justerer jeg mengden i Menybank og vet med en gang hvor mye av hver vare jeg må bestille. Det sparer meg for mye tid både i planleggingen og bestillingen.»


    Karim Bouhadoun

    Kjøkkensjef hos Eurest Nydalen

  • «Med Millums CO2-kalkulator kan vi finne ut hvilket klimaavtrykk oppskriftene vi lager har. Det er viktig for våre ansatte og det er viktig for kundene etter hvert, å få en forståelse for hva en middag med kjøttkaker gir kontra en middag som er rent plantebasert.»


    Marianne Hayes Antonsen

    Forretningsutvikler bærekraft i Coor

  • «Med Millums matsvinnfunksjon går registrering og beregning av matsvinn smidig, noe som støtter vårt sterke bærekraftsfokus.»


    Marianne Hayes Antonsen

    Forretningsutvikler bærekraft i Coor

  • «Med Millums menyplanlegger får kokkene mer tid til å legge opp en tallerken og få maten til å se god ut. De slipper å være opptatt av hva de skal bestille og prøve å ha kontroll på neste ukes meny.»


    Marianne Hayes Antonsen

    Forretningsutvikler bærekraft i Coor

  • «Millum forenkler hverdagen vår og bidrar til at vi kan ta gode valg. Alle produktene i Millum er allerede kvalitetssikret for de ulike varekatalogene, så vi vet at vi gjør en etisk rett handel, samtidig som vi får oversikt over klimaberegninger.»


    Eirik Bogsnes

    Konserndirektør for Hotel Services i Strawberry

  • «Med Millum kan vi sette opp menyer og oppskrifter som er ferdig klimaberegnet med hvor stort CO-2 utslipp det har, samtidig som det er ferdig kostnadsberegnet slik at vi kan prise det riktig.»


    Eirik Bogsnes

    Konserndirektør for Hotel Services i Strawberry

  • «Vi serverer 30 millioner kaffekopper hvert år, 80 000 om dagen. Ved hjelp av Millum kan vi sikre at alle våre hoteller serverer økologisk fairtrade kaffe. Det er slike små valg som bidrar til å få stor betydning og gjøre en bærekraftig forskjell.»


    Eirik Bogsnes

    Konserndirektør for Hotel Services i Strawberry

Kunder om varetellingsmodulen:

  • «Jeg har fått en helt annen hverdag etter at jeg tok i bruk varetellingsmodulen. Nå skanner jeg varene og de blir lagt rett inn i systemet, og jeg får sortert akkurat som jeg ønsker. Jeg får god kontroll og slipper manuelle prosesser. Vi bruker mindre tid og trenger ikke lete etter priser. Nå gjør vi varetelling 3 ganger i året.»


    Gunn Anita Stenstad

    Daglig leder i Aarnesgruppen

  • «To timer på varetelling i stedet for seks, er fire timer overtid spart eller tid som kan brukes på omsetningsøkende arbeid, hver eneste gang noen gjør en varetelling på en av våre 130 enheter.»


    Lars Petter Nilsen

    Innkjøpssjef 4service

  • «I tillegg til å gjøre innkjøp gjennom portalen bruker vi den også flittig til varetelling. Sundvolden har rundt 700 varelinjer på lager hele tiden, så det er mye å registrere. Men i og med at vi kjøper alt gjennom portalen, er det kjempelett for oss å hente ut nye varetellingslister gjennom den, slik at alt samles der. Det var mye mer tungvint da vi brukte gamle Excel-ark, der halvparten ikke fantes i listen og prisene ikke var oppdaterte.»


    Fredrik Røine

    Kjøkkensjef på Sundvolden Hotell

Se flere kundereferanser

Kundehistorier