Hopp til hovedinnhold

Fornøyd kjøkkensjef på Bastion

Corazon Furuseth har jobbet i 3 år som kjøkkensjef, og nå også F&B manager, ved Nordic Choice sitt hotell Clarion Collection Bastion i Oslo sentrum. Corazon kan fortelle at bruken av innkjøpsportalen til Choice definitivt har forenklet arbeidshverdagen hennes betydelig.

Av: Sofie Vatle 18.10.2018 12:05

corazn

Jeg handler 100% av alle varene gjennom By@Choice. De få unntakene er når noe er utsolgt hos leverandør eller vi er nødt til å endre menyene på kort varsel.

Corazon Furuseth

Kjøkkensjef

På CC Bastionen er de flere som deler på å gjøre innkjøpene, noe som gjør at de har blitt flinke til å overlappe hverandre og samarbeide ved innkjøp.

Jeg legger inn bestillinger via portalen fire ganger i uken pga. forskjellige leveringsdatoer hos leverandørene. Passer det ikke inn i min timeplan, kan mine kollegaer enkelt gå inn å legge inn bestillinger for meg.

Corazon Furuseth

Enkelt å bruke

Det første Corazon trekker frem er hvor enkel portalen er å bruke så fort du har fått satt deg inn i systemet. Hun forteller at hun har fått veldig god opplæring og oppfølgning av servicesenteret hos Choice, i tillegg til opplæring fra Millum på arbeidsplassen.

Det viktigste er å lære seg funksjonene og skape egne rutiner på hvordan du arbeider i portalen. Du har alt du trenger der, man må bare lære seg å bruke de funksjonene man trenger.

Corazon Furuseth

Det er ikke mye Corazon syntes ikke fungerer optimalt, men søkefunksjonen har skapt mest trøbbel i hverdagen.

Det er veldig bra at den nye innkjøpsportalen kommer med bedre søk. Jeg gleder meg til å ta den i bruk!

Corazon Furuseth

Elsker handlelistene

Jeg er så glad i handlelistefunksjonen! Den er så enkelt! Handlelistene fungerer veldig bra og hjelper meg masse i bestillingsprosessen. De er absolutt min favoritt i innkjøpsportalen! I tillegg liker jeg hvordan de fungerer sammen med varetelling. Jeg syntes oppsettet er veldig enkelt og nå som jeg hører at den skal komme i offline-modus er det veldig bra!

Corazon Furuseth

Det hender at varene Corazon ønsker seg ikke er på lager eller har gått ut på dato. Da blir det ofte noen telefoner frem og tilbake for å finne en løsning.

Men jeg har lært meg nå at systemet er utrolig bra på å foreslå og finne erstatningsvarer til meg. Det liker jeg utrolig godt – det er så lett!

Corazon Furuseth

Bevisst innkjøper

Det er ikke tilfeldig hva Corazon kjøper inn. Hun jobber systematisk for å holde varekostnadene nede. Her går ikke noe mat til spille og Bastionen har en meget lav andel matavfall som kastes. Corazon forteller at hun alltid planlegger måltidene ut ifra hva som er på lageret.

Jeg leter hele tiden etter gode tilbud. Jeg er veldig bevisst på økonomi og pris. Derfor er det utrolig bra at leverandørene kjører kampanjer som vi får informasjon om gjennom portalen. Da kjøper jeg gjerne inn større partier og sprer de utover.

Corazon Furuseth

Bastionen blitt en av de beste hotellene i Choice-systemet når det kommer til varekostnader.

Det syntes jeg er utrolig artig og noe som gjør meg stolt. Jeg har jo fulgt med og sett at varekostnadene har sunket siden jeg startet her. Det er jo kjempegøy!

Corazon Furuseth

Menybank blir bra

Bastionen har så vidt startet opp med å bruke Menybank inne i innkjøpsportalen. Det vil bety enda et hjelpemiddel som gjør hverdagen lettere.

Jeg gleder meg masse til å ta i bruk Menybank. Det tror jeg blir skikkelig bra. Det vil gi en helt ny informasjonsflyt mellom kjøkken og servitører her. Vi satser allerede hardt på gluten- og laktosefri mat, men i dag foregår merkingen manuelt. Så det skal bli veldig bra å få alt ut på ett ark, ferdig merket.

Corazon Furuseth

Rett og slett en enklere hverdag

Jeg er totalt sett veldig fornøyd med Millum Procurement (By@Choice). Der har jeg alt jeg trenger i arbeidshverdagen samlet på ett sted. Det gir meg absolutt en enklere hverdag.

Corazon Furuseth