5 grunner til å bruke handlelister
Vi anbefaler deg å bruke funksjonen for handlelister bår du bruker Millum Procurement. Her er fem gode grunner.

1. Du bruker minimalt med tid på å bestille varer
Har du laget handlelister på forhånd, trenger du bare å fylle i antall du ønsker å bestille, og sende ordren. Bestiller du like mange hver gang, kan du legge inn standard bestillingsantall også. Enklere kan det vel ikke bli?
2. Du kan ha forskjellige handlelister for forskjellige formål
Pleier du å bestille forskjellige varer på forskjellige dager, kan du lage en liste for hvert formål eller dag. Eksempelvis én liste for daglige innkjøp av ferskvarer, og en annen liste for servise og kjøkkentøy som kanskje bare bestilles noen ganger i året. Slik blir det lett å bestille riktig, selv om det er lenge siden sist.
3. Det er enkelt å bytte eller slette produkter
Hvis du bytter leverandør for et produkt, eller noe utgår fra sortimentet, er det enkelt å bytte eller slette i alle handlelister samtidig.
4. Du kan gjøre en kollega glad ved å dele handlelisten
Har du laget en handleliste som flere kan ha nytte av, kan du enkelt dele den med kolleger. Velg “Endre rettigheter” på listen din, og tildel listen. De andre vil da finne igjen listen under “Felles handlelister”. Det er fortsatt bare du som kan endre på listen din.
5. Du kan bruke handlelista når du gjør varetelling
Hvorfor ikke gjøre varetelling med utgangspunkt i en handleliste? Her finnes sannsynligvis alt du pleier å bestille. Har du gruppert handlelistene ut fra lager eller tellingsområde, blir det enda enklere.